Veli Jože 2016

Post date: Sep 27, 2016 5:18:42 PM

Evo i drugu godinu za redom organiziran je event u Istri pod radnim nazivom Veli Jože 2016. Plan je bio da se prođe jedan dio Istre koji mnogima nije poznat, koji je vezan sa sakralnu povijest Istre i dio koji je mističan. No od mističnog sam odustao jer jednostavno nije bilo ništa opipljivog i zanimljivog za vidjeti o prvom dokumentiranom Europskom vampiru Juri Grando, naime „muzej „ koji je bio smješten u Kringi više ne postoji , a i mještani se baš nisu slagali sa time da im mjesto bude poznato po nekakvim Vampirima , makar je to mogla biti jedna fantastična priča koja bi dovukla na stotine znatiželjnika u ovo zapušteno i zaboravljeno selo.

Uglavnom , naši BMW-jaši počeli su se sakupljati u petak 23/09/ već oko 14:00 u autokampu Veštar , kraj Rovinja. Smještaj je bio organiziran u mobilnim kućicama tik do mora.

Za sve one koji su došli ranije i riješili smještaj u autokampu bila je priređena mala zakuska u kući Nimčević . Domaćini Marin , Kristina i Davor ponudili su malo istarskog pršuta, Istarsku supu u bukaleti od 2 litre i malo domaćih rakija od Mirka Nimčevića.

Nakon ića i pića krenuli smo nazad do kampa na dogovoreni sastanak .

Sastanak je bio u 19:00 na ulazu kampa, krenuli smo organiziranim prijevozom na večeru kod Ronija u konobu Val Carpana. Tamo smo mogli kušati delicije iz Unutrašnjost Istre kao pršut ( ponovo ) , ovčiji sir, čeripnju sa tri vrste mesa ( janjetina, kokoš i teletina ) sa pečenim kumpirima i fritule. Fritule će nas inače pratiti tokom sva tri dana druženja , …

Supa je te večeri tekla u potocima , prijevoz do kampa je bio organiziran i nije bilo razloga da se prva večer ne proslavi onako kako treba, svi su mogli piti koliko ih je bilo volja .

Prvi dan nas je bilo 21 , 16 članovi BMW kluba Zagreb, 5 prijatelji kluba iz Rijeke i Splita.

Subota, sastanak u 09:00 , pridružuju nam se još 6 članova BMW kluba Zagreb i još 2 prijatelja kluba iz Rovinja, te tako u koloni sa 15 motora i 3 automobila krećemo put Vodnjana u crkvu sv.Blaža. U Vodnjanu nam se pridružuje i Marijan Krupica koji će biti sa nama do popodnevnih sati.

Crkva sv.Blaža je poznata po Mumijama i Relikvijama. U crkvi se čuva 380 relikvija od kojih je naj vrijedniji dio trn sa Isusove krune , a od mumija su tu djelovi tijela sv.Sebastijana i sv.Barbare te tijela sv. Leona Bemba, sv.Giovannia Olinia i sv.Nicolose Burse.

Nakon razgledavanja znamenitosti u crkvi krećemo dalje za Sveti Vincenat, po domaće Savičenta. Pred Savičentu još jedan član nam dolazi u susret, Damir Fakin.

U Savičentu dolazimo taman na otvaranje festivala sira. Tu u starom kaštelu Grimani kušamo razne delicije od sira, neki nešto i kupuju, te nakon kratkog vremena krećemo dalje na naš ručak u agroturizam Ferlin. Opet istarski specijaliteti, prvo maneštra, kasnije pašta: njoki i fuži u gulašu od boškarina i pljukanci sa škorupom i šparugama. Za kraj ponovo fritule.

Poslije fine papice idemo do Feštinskog Kraljevstva, mala uređena špilja koja je uvijek na 15*c i dubine 9m, stalaktiti, stalagmiti i još nešto,… Nakon svega toga smo još odlučili isprobati koliko smo jaki u potezanju konopa, bolja ekipa pobjeđuje, lošija traži alibi i ponavljanje , ništa od toga… idemo dalje ponovo na put za Beram.

Beram, malo selo na vrhu brda, a pored sela u šumi mala crkvica sv.Marije na Škriljinah te u njoj poznati Ples Mrtvaca, djelo majstora Vincenta iz Kastva. Inače sva je crkva oslikana motivima iz Biblije, Isusov život, kolo sreće, ples mrtvaca…

Nakon Berma ponovo na put, odlučili smo malo skratit sa programom kako bi na vrijeme stigli u Rovinj i neizostavnu povorku sa Batanama oko Rovinja u zalazak sunca.

Većini se svidio jučerašnji organizirani prijevoz do Rovinja te isto ponavljamo i u subotu na večer. Motori i auti su sada sparkirani na sigurno u kampu i dolazimo u Rovinj u 18:15. Prvo u muzej Batana , a nakon toga već sada poznata povorka BMW kluba Zagreb kreće batanama oko Rovinja. Prekrasan zalazak Sunca i dolazak u Spaccio Matika na večeru.

Ovaj put imamo i muziku u živo, papa se fina klopica na bazi morskih plodova i pije se domaće vino lokalnog proizvođača Vivoda. Moramo za neke ponavljat i supu , čuli su da je večer prije bila odlična. Inače večera je krenula sa slanim sardonima i sardelama na savor , onda ide ćupin od pedoči , stejk od marinirane tune, pržene lignje i pržene sardele i na kraju ipak naj finije fritule do sada. Ne moram ni spominjat da se je vina popilo u potocima.

Ipak, imali smo organizirani prijevoz J

P.S. ako netko nije kužio što smo jeli svih ovih dana neka mi se javi pa ćemo ponovit gradivo.

Nedjelja, što reći sastanak pomaknut za 10:00, treba se probudit , nije bilo lako večer prije.

Sada već svi na motorima do Rovinja, onda kavica ispod crkve sv.Eufemije, a kasnije za one hrabrije i penjanje na zvonik i uživanje u prekrasnom pogledu. Malo šetanje po gradu , guštanje i ponovo na motorima u 12:00. Krećemo sada do Kanfanara, prolazimo Žminj, Gračišće i zastajemo kratko u Pićanu. Ponovo krećemo dalje do Kršana , Čepić polje i penjemo se zavojima na vrh Učke, Vojak.

Gore na Vojaku ponovo panorama, pogled seže svukud okolo 360*. Prekrasan dan ali malo sumaglice ne dopušta da se vidi horizont , inače bi sve bilo perfektno.

Po povratku stajemo na Poklonu – restoran Učka, neki su uspili dobiti nešto za popit i pojest, ostali vide da nebu baš puno ni pili ni jeli , konobari štekaju i odlučili se za nastavak puta do Zagreba. Tu je druženju došao kraj , većina kreće za Zagreb, neki u Rijeku, neki su krenuli za Split, a domaćin nazad u Rovinj.

Uglavnom bio je to jedan zanimljivi vikend! Vidimo se dogodine J

Evo i popis sudionika, po abecednom redu, neka se zna :